Ekonomi

“Maliyetler arttı, perakende sektöründe zam kaçınılmaz”

Türkiye’de genel nüfusa hakim olan ‘fiyatların daha da artacağı’ endişesi ve ‘bugün tarla karlı’ anlayışı nedeniyle ‘paradan kaçma’ eğilimi artarak devam ediyor. Organize perakende, tüketicilerin tasarruf yerine alışverişe yönelmesinin de etkisiyle hem adet satışlarında hem de ciroda en hareketli dönemlerden birini yaşıyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), üyeleri arasında gerçekleştirdiği Haziran ayı araştırmasının sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı.

Bir şekilde kısır döngüyü kırmamız gerekiyor.

Anketi pahalı hale getiren BMD Lideri Sinan Öncel, organize perakende sektöründe mart ayında başlayan canlılığın artarak devam ettiğini belirtti.

Bayram alışverişi ve Kurban Bayramı’nın da etkisiyle haziran ayında hem adet satışlarında hem de ciroda önemli bir sıçrama yaptıklarını vurgulayan Öncel, doğru bir satış yapmak için cirodan çok mal veya hizmette adet satışını dikkate aldıklarını söyledi. Bölüm açısından analiz. Önl, sözlerini şöyle sürdürdü: “Son üç aydır adet satışlarında yükselen bir grafik var. Haziran’dan Haziran’a baktığımızda üye markalarımızın satışlarında yüzde 80 artış görüyoruz.

Yıllık bazda ise ortalama yüzde 10 ile yüzde 25 arasında birim sayısında artıştan söz edebiliriz. Bir önceki aya yani Mayıs ayına göre adet satışlarında ciddi bir artış var. Haziran ayında alışveriş canlılığının devam etmesi için pek çok sebep var. Okulların kapanması ve tatil sezonunun başlamasının yanı sıra Kurban Bayramı alışverişi de satışlarımıza olumlu katkı sağladı.

Ama bunun da ötesinde genel olarak fiyatların daha da artacağı endişesi var. ‘Bugün alan karlı’ anlayışı kırılamadığı için ‘paradan kaçış’ trendi devam ediyor. İnsanlar tasarrufa yönelmek yerine gelecekte ihtiyaç duyabileceklerini düşündükleri ya da mevcut ihtiyaçları için eserler satın almayı tercih ediyor.

Bir anlamda tüketici stok işleri kendi imkanları dahilinde tahsil etmektedir. Enflasyonist ortamda peşin fiyatına bir yıla varan taksit imkanı da alışverişin cazibesini artırıyor. Haziran ayında yerli tüketicilere kıyasla yabancıların alışverişe katkısı yine beklentimizin altında kaldı.

Ancak Temmuz ayı itibarıyla yabancıların da katkısıyla alışverişteki canlılığın artarak devam edeceğine inanıyoruz” dedi. Sinan Öncel, organize perakende açısından ilk bakışta mevcut tablonun parlak göründüğünü ancak olayın bir kısır döngüye dönüşmesinin şubeyi endişelendirdiğini vurguladı.

Pazardaki mevcut talep enflasyonuna dikkat çeken Öncel, “Temmuz ayında işçilik ve akaryakıt maliyetlerinde ciddi artışlar oldu. Akaryakıt zammı özellikle e-ticaret operasyonlarında maliyetlerimizi artıracaktır. Dolayısıyla talep enflasyonunun yanı sıra maliyet kaynaklı fiyat artışları da kaçınılmaz olarak karşımıza çıkacak. Bu kısır döngüyü bir şekilde kırmamız gerekiyor” dedi.

golyakaajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu